Víkendovka na Morávce

— 10. Duben, 2018

V pátek 6.4.2018 jsme vyrazili na víkendovku k panu Růžičkovi na Morávku. Tentokrát byla akce určena pouze pro mladší světlušky. O program se celý víkend staraly Lentilky, což je družina skautek. Sešli jsme se v 15:20 na autobusové zastávce Dobrá, Střed a zamířili jsme autobusem na zastávku Morávka, Úspolka, kde nás čekal odvoz až na chatu. Celý víkend se nesl v duchu dobra a zla, kdy se děti snažily uchránit celý svět před zlem a pomáhaly v různých soutěžích dobru. První velká hra byla velice důležitá, protože jednu z vedoucích posedlo zlo a děti ji musely zachránit. Na večeři jsme měli vývar a výborný guláš. Večer jsme všichni společně zpívali a hráli na kytaru v příjemné atmosféře u krbu. Ráno jsme se probudili do mrazivého rána, ale brzy venku vysvitlo pořádně sluníčko a oteplilo se. Na snídani jsme měli buchty, které nám napekly naše hodné maminky. Dopoledne jsme opět hráli spoustu her a pomohli jsme nanosit trošku dřeva, aby bylo čím topit. Dokonce nás přijel na kole navštívit i náš pan farář. Na oběd jsme si uvařili špagety, a jako bonus jsme si po obědě mohli pochutnat na čerstvém smoothie z mnoha druhů ovoce. Celé odpoledne jsme byli venku, protože počasí a čerstvý horský vzduch nám opravdu vyhovoval. K večeru byl završen program, protože se nám konečně podařilo přemoct zlo a zvítězilo dobro. Poté nechyběla samozřejmě stezka odvahy, kde holky mohly prokázat, že jsou opravdové světlušky a všechny tuto stezku zvládly na výbornou. Další den ráno nás opět čekalo krásné počasí, ale bohužel náš víkend pomalu končil a my se museli rychle sbalit a uklidit chatu. Po cestě dolů nás však potkalo nemilé překvapení. Přes cestu spadl strom a nemohli jsme se dostat na druhou stranu, proto jsme museli přebrodit řeku. Byl to opravdu velký zážitek jak pro děti, tak i pro vedoucí. Jelikož jsme však zdatní skauti, tak jsme se nenechali zastrašit, zdárně jsme to zvládli a pokračovali jsme v cestě na autobus. Ve 12:30 jsme dorazili zpět do Dobré se spoustou nových zážitků a vědomostí. Děkujeme moc panu Růžičkovi, který nám poskytl svou chatu a pomohl nám celou víkendovku zrealizovat. Velký dík patří také Lentilkám, které program připravily opravdu výborně a jednou z nich budou určitě výborné vedoucí. Už se všichni těšíme na další společnou akci.