Víkendovka ve Starých Hamrech

— 19. Červenec, 2022

V pátek 24. června jsme se Sasankama odjely vlakem a pak i autobusem na chatu ve Starých Hamrech. Jelo nás šest plus vedoucí Zuzka a Aďa. Cesta netrvala dlouho. Po příjezdu jsme si postavily stany u chaty, zabydlely se, hrály hry a zasmály se u vtipů od Maki. Večer jsme si opékaly špekáčky a hermelíny na ohni, když jsme to vše snědly, čekala nás krátká stezka po svíčkách. Jmenovala se Cesta zamyšlení a byla o ohlédnutí za letošním skautským rokem. Potom už jsme si jen umyly zuby a šly spát. V sobotu ráno nás čekala rozcvička od Kiki a sladká snídaně (různé buchty). Byla to mňamka! Po snídani jsme šly na výlet – na obrázkovou cestu, která byla kdysi vytvořená pro místní děti, které měly dlouhou cestu do školy a obrázky si ji měly zpříjemnit. Jeden z nich se dokonce zachoval a některé, časem zničené, obrázky byly obnoveny. Na obrázcích byla příroda. Došly jsme až na konec, kde byla zvonička. Během cesty jsme měly také za úkol vyměnit 5 Kč za cokoliv jiného s kýmkoliv. Podařilo se nám je vyměnit za brambůrky a ty pak za čokoládu. Po výletě jsme si na ohni vařily oběd. Udělaly jsme si těstoviny s boloňskou omáčkou. Pochutnaly jsme si a následovala volná zábava. Odpoledne jsme měly s Nelou připravený program pro ostatní. Holky po dvojících hledaly bonbóny. Jedna z dvojice měla zavázané oči a druhá ji navigovala a radila, kde hledat. Program měla i Lucka, která si pro nás připravila hádanky. Další aktivitu si pro nás připravila Zuzka, byl na téma pytlačení. Společně jsme zjistily v čem je špatné a vymyslely jsme plán, jak pomoct ohroženým zvířatům. Večer jsme se přemístily do chaty, kde jsme zpívaly a hrály UNO, které donesla Verča. Později jsme se už jen připravily na spaní a šly na kutě. Nedělní ráno jsem posnídaly, uklidily, sbalily se a jely zpátky domů.

Sára „Bibi“ Bürgerová (Sasanky)